قوانین و مقررات

0

قوانین و مقررات

قوانین و مقررات فروشگاه اینترنتی افروغ

ضمن تشکر از شما بابت انتخاب فروشگاه اینترنتی افروغ لطفا قبل از خرید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید.

ایجاب و قبول سفارش

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده ۱۸۳ قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد ” ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می گردد.ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است، ملزم به پرداخت پول می باشد.توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، استعلام سفارش می باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش را برای استعلام ارسال نماید.کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (۱۸ سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود از سایت خرید نمایند.

مراحل ثبت سفارش و خرید

ثبت سفارش و استعلام

با توجه به آنکه موجودی کالاهای فروشگاه و قیمتها در طول زمان در حال تغییر می باشند، برای انجام خرید لازمست مشتریان در مرحله اول استعلام قیمت و موجودی نمایند. در این مرحله یک کد رهگیری به مشتریان تخصیص و از طریق ایمیل و پیامک برایشان ارسال می گردد.

پاسخ استعلام و نهایی کردن سفارش

بطور معمول حداکثر ۲ ساعت پس از ثبت سفارش، پاسخ استعلام و مهلت زمانی برای تکمیل سفارش برای مشتریان ارسال می گردد. پس از آن مشتریان فرصت خواهند داشت تا ظرف مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی نمایند. چنانچه مشتریان در مهلت مشخص شده سفارش خود را نهایی نفرمایند، سفارش آنها ناتمام تلقی شده و دیگر امکان نهایی کردن آن را نخواهند داشت. در این موارد چنانچه مشتری تقاضای فعالسازی مجدد سفارش را داشته باشد و کماکان کالا در فروشگاه موجود باشد، مهلت تکمیل دوباره ای به مشتری داده خواهد شد.

کاربران و مشتریان برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما در صورت ثبت نام، علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به ورود اطلاعات نمی باشند، می توانید از مزایای آن از جمله آگاهی از فروش ها و تخفیفات ویژه بهره مند شوند. با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد فروشگاه، به فروشگاه اختیار می دهند تا جهت برقراری ارتباط مورد استفاده قرار گیرند.

مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد سایت نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد.

روشهای پرداخت

به منظور تامین رفاه هر چه بیشتر مشتریان، فروشگاه کلیه راهها و روشهای ممکن پرداخت را برای مشتریان فراهم نموده است:

    1.  پرداخت آنلاین (پرداخت از طریق درگاه بانکی)

    2.  واریز به حساب بانکی

    3.  کارت به کارت

    4.  پرداخت در محل ویژه مشتریان ساکن شهر تهران (بصورت نقدی یا از طریق کارت بانکی)

    5. هزینه ارسال

    هزینه ارسال برای روش های مختلف بصورت مکانیزه و بر اساس وزن کالا یا کالاها و شهر مقصد، محاسبه و در هنگام ثبت سفارش به مشتری نمایش داده می شود.

    لازم به توضیح است که همواره امکان درخواست مذاکره برای ارسال رایگان کالاها برای تمام نقاط کشور وجود دارد.

    مدت زمان تحویل سفارش ها

    سفارش های شهر تهران

    مدت زمان تحویل کالاها در شهر تهران بر اساس روش انتخابی از کمتر از ۳ ساعت در روش ارسال فوری تا حداکثر ۲ روز کاری برای سفارش های ارسال رایگان می باشد.

    توجه: سفارش های ارسالی شهر تهران به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیرمترقبه، در یک بازه زمانی ۲ ساعته که با مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل می گردند و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیراینصورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می باشد.

    سفارش های ارسال شده توسط پست و باربری

    سفارش هایی که قرار است از طریق پست یا باربری ارسال گردند، در صورتیکه قبل از ساعت ۱۲ نهایی شده باشند، در همان روز تحویل پست یا باربری خواهند شد، اما چنانچه بعد از این ساعت نهایی شده باشند، در روز کاری بعد تحویل خواهند گردید.

    شرکت پست و باربری نیز بسته به مقصد کالا، معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد کالا را به مقصد خواهند رساند.

    با سپاس از شما خریدار محترم

موضوعات :قوانین مقررات

ارسال نظر