مراقبت از پوست: 5 راهنمایی برای پوست سالم

0

مراقبت از پوست: ۵ راهنمایی برای پوست سالم

 مراقبت از پوست – از جمله حفاظت از آفتاب و پاک کنندهای ملایم -می تواند پوست شما را سالم و درخشان برای  تمام سال آماده سازد. شما هنوز هم می توانید خود را با acing اصول اولیه متنعم شوید. مراقبت از پوست خوب و انتخاب شیوه زندگی سالم می تواند کمک به تاخیر انداختن روند پیری طبیعی و جلوگیری از مشکلات پوستی باشد. با این پنج راهنمایی بدون گزافه گویی آغاز میکنیم.

۱٫ حمایت پوست از خورشید

یکی از مهم ترین راه برای مراقبت از پوست خود را به حفاظت از آن از خورشید است.یک عمر تماس نور خورشید می تواند چین و چروک، لکه های سن و دیگر مشکلات پوستی را بوجود اورد – و همچنین افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست است.

برای محافظت در برابر آفتاب کامل ترین:

  • کرم های ضد آفتاب . استفاده از کرم های ضد آفتاب وسیع الطیف با SPF حداقل ۱۵٫ درخواست کرم های ضد آفتاب سخاوتمندانه، و دوباره هر دو ساعت – و یا بیشتر اگر شما در حال شنا کردن یا عرق کردن هستید.به دنبال سایه. جلوگیری از آفتاب ۱۰:۰۰-۲:۰۰، هنگامی که اشعه خورشید قوی است.لباس های محافظ بپوشید. پوست خود را با پیراهن آستین بلند محکم بافته شده، شلوارهای بلند و کلاه های لبه پهن بپوشانید. که به طور خاص طراحی شده برای جلوگیری اشعه ماوراء بنفش – همچنین مواد افزودنی لباس های شسته شده، که به لباس یک لایه اضافی از حفاظت اشعه ماورای بنفش میدهد را  در نظر بگیرید.

۲٫ سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث می شود پوست  مسن تر و کمک به چین و چروک. سیگار کشیدن باعث تنگ تر شدن رگهای خونی کوچک در بیرونی ترین لایه های پوست، موجب کاهش جریان خون. این باعث آلوده شدن پوست اکسیژن و مواد مغذی که برای سلامتی پوست مهم است.سیگار کشیدن نیز خسارت زیادی به  کلاژن و الاستین – الیاف میرساند  که به قدرت و قابلیت ارتجاعی  پوست ضرر میرساند. علاوه بر این، حالتهای تکراری صورت را در هنگام سیگار کشیدن – مانند غنچه کردن لب ها هنگام استنشاق و دچار دوبینی چشم خود را به نگه داشتن دود – می توانید به چین و چروک کمک می کند.

۳٫ درمان پوست خود را به آرامی

پاکسازی روزانه و خاشاک می تواند عوارض بر روی پوست  را. کاهش دهد

  • محدود کردن زمان حمام. آب داغ و دوش یا حمام طولانی، باعث از دست دادن روغن از پوست شما میشود.محدود کردن حمام یا دوش با اب گرم  . استفاده از صابون های قوی. صابون های قوی و مواد شوینده می تواند نفت را  از پوست شما پاک کند. در عوض، انتخاب مواد پاک کننده ملایم. با دقت اصلاح کنید. برای محافظت از پوست و روان خود ، اعمال کرم اصلاح، لوسیون یا ژل قبل از تراشیدن. ، استفاده از یک پاک، تیغ صورت تراشی تیز. اصلاح در جهت مو رشد می کند، نه در برابر آن.خشک پت. پس از شستشو یا حمام کردن، به آرامی نوازش گونه پوست خشک خود را با یک حوله به طوری که برخی از رطوبت روی پوست شما باقی می ماند.مرطوب کردن پوست خشک . اگر پوست شما خشک است، استفاده از یک مرطوب کننده که متناسب با نوع پوست شما. برای استفاده روزانه در نظر بگیرید یک مرطوب کننده که حاوی SPF باشد.

۴٫ خوردن یک رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذایی سالم می تواند کمک به شما . مقدار زیادی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی بخورید. ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه مشخص نیست – اما برخی تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از ویتامین C و در چربی های ناسالم کم و پردازش شده و یا کربوهیدرات های تصفیه شده ممکن است  به جوانی پوست کمک کند.

۵٫ مدیریت استرس

استرس کنترل نشده می تواند پوست شما  را حساس تر  کند و باعث آکنه و دیگر مشکلات پوستی شود. برای تشویق پوست سالم – و یک زندگی سالم از ذهن – گام هایی را برای مدیریت استرس انجام دهید. مجموعه ای از محدودیت معقول، مقیاس تماس  به فهرست کارها و زمان را به انجام کارهای شما لذت ببرید. نتایج ممکن است مهیج تر از شما انتظار  رود.

موضوعات :بهداشتی

ارسال نظر