سیزدهم ماه آگوست روز جهانی چپ‌دست‌ها

0

سیزدهم ماه آگوست روز جهانی چپ‌دست‌ها

چپ دست ها بخوانند….

سیزدهم ماه آگوست که می‌شود بیست و دوم مرداد، روز جهانی چپ‌دست‌هاست.

مشهورترین‌های دنیا
لیست بلندبالای مشهورترین چپ‌دست‌های دنیا، تمامی ندارد؛ همه‌جور آدمی هم بین‌شان پیدا می‌شود: از ژاندارک و تیبریوس گرفته تا ریگان و اوباما؛ از اسکندر مقدونی تا ناپلئون بناپارت؛ از چارلی چاپلین و گرتا گاربو تا رابرت دنیرو و نیکول کیدمن؛ از افلاطون و ارسطو تا داروین و نیچه.اما بحث نسبتاً داغ همین روزهای اخیر، چپ‌دست بودن کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی سلطنتی انگلستان است! پرنس جرجِ چند روزه که وقت مرخص شدن بیمارستان به همراه کیت میدلتون و پرنس ویلیام، انگشت شصت دست چپش را می‌مکید، باعث شد رسانه‌ها حسابی در مورد چپ دست بودن یا نبودنش، سر و صدا راه بیندازند!
چپ‌دست‌ها و کامپیوتر

ماوس را همیشه سمت راست کیبورد می‌گذارند و چپ‌دست‌ها مجبورند کج‌دار و مریز با دست راست آن را حرکت بدهند. دیزاین و تنظیمات پیش‌فرض ماوس‌ها هم همیشه برای راحتی دست‌راست‌هاست. اما خبر خوب این که یک راه راحت و بی‌دردسر برای عوض کردت تنظیمات وجود دارد و اگر یک‌روزی، گذارتان به یک فروشگاه مخصوص چپ‌دست‌ها بیفتد و بتوانید ماوس مخصوص بگیرید که دیگر معرکه می‌شود.برای عوض کردن تنظیمات دکمه‌های ماوس، باید در Control Panel به بخش Mouse بروید، در قسمت Buttons، برای Button Configuration option، چپ‌دستی را انتخاب کنید و کار تمام است؛ می‌توانید خیلی راحت ماوس را سمت چپ بگذارید و آن‌وری کلیک کنید.

چقدر چپ‌دستید؟

البته که همه می‌دانیم چپ‌دست هستیم یا نه؛ اما بیایید یک کمی دقیق‌تر بشویم: چقدر چپ‌دستید؟ چپ‌گوش چی؟ چپ‌چشم چطور؟ با یک تست ساده، چیزهای بیشتری در مورد خودتان یاد می‌گیرید:
۱. فرض کنید پشتتان می‌خارد! از کدام دستتان استفاده می‌کنید؟
۲. دست‌هایتان را در هم قلاب کنید: انگشت کدام دست‌تان بالاتر قرار می‌گیرد؟
۳. دست بزنید: انگشت‌های کدام دست‌تان بالاتر است؟
۴. به یک آدم خیالی جلوی رویتان چشمک بزنید؛ کدام چشم‌تان را می‌بندید؟
۵. دست‌هایتان را پشت سرتان ببرید و با یک دست، دست دیگر را بگیرید؛ کدام دست، آن یکی را می‌گیرد؟
۶. فرض کنید یک نفر روبه‌روی شما دارد حرف می‌زند، اما صدایش را نمی‌‌شنوید. دست‌تان را پشت گوشتان بگذارید تا بهتر بشنوید: کدام گوش است؟
۷. سه تا انگشت شصت، اشاره و میانی را با انگشت چهارم همان دست‌تان بشمارید؛ انگشت‌های کدام دست‌تان را شمردید؟
۸. سرتان را خم کنید تا به شانه‌تان بخورد؛ شانه‌ی چپ است یا راست؟
۹. یک چیزی را با فاصله از خودتان در نظر بگیرید و با انگشت به آن اشاره کنید؛ جوری که در راستای همان شیء باشد. اول یک چشم‌تان را ببندید، بعد بازش کنید و چشم دیگر را ببندید. با بستن کدام چشم، انگشت‌تان در همان راستا می‌ماند؟
۱۰. بازوهایتان را در هم قلاب کنید؛ کدام دست‌تان روی آن یکی قرار می‌گیرد؟
اگر همیشه خودتان را چپ دست یا راست‌دست می‌دانستید، به این آزمایش‌های ساده، حتماً دیدید که امکان ندارد این موضوع، ده بار �#۱۵۸۵;است�باشد!

موضوعات :دانستنیها

ارسال نظر