مهمترین اقدام بررسی سلامت جسمانی قبل از حاملگی

0

مهمترین اقدام بررسی سلامت جسمانی قبل از حاملگی

انجام یك معاینه جسمانی عمومی پیش از بارداری توسط متخصص زایمان می تواند….

مهمترین اقدام بررسی سلامت جسمانی شما است.

برای یك بررسی كامل پزشكی برنامه ریزی كنید و برنامه بارداری خود را با پزشكتان در میان بگذارید.با این شرایط مطمئن خواهید بود كه زمانی كه باردار شوید، در بهترین وضعیت ممكن سلامت فردی قرار دارید.

بهتر است قبل از اقدام به بارداری به پزشك متخصص زنان و زایمان و دندانپزشك مراجعه كنید و همینطور اگر بیماری دیگری دارید كه تحت نظر یك پزشك (مثلا متخصص داخلی) هستید، برنامه بارداری خود را با او هم درمیان بگذارید.

ممكن است دچار نوعی اختلال پزشكی باشید كه پیش از بارداری نیاز به بررسی داشته باشد.

اگر پیش از تلاش برای بارداری به وضعیت بیماری خود رسیدگی نكنید، ممكن است بر توانایی باروری شما تاثیر گذار باشد.

ممكن است تغییر داروهایی كه مصرف می كنید و یا نوع روش زندگی، ضرورت داشته باشد.

اگر دچار بیماریهای مزمن دیگر مانند كم خونی و یا سقط های خود به خودی مكرر هستید، ممكن است پزشك شما درخواست انجام آزمایش های ویژه ای كند. انجام یك معاینه جسمانی عمومی پیش از بارداری توسط متخصص زایمان می تواند شما را مطمئن كند كه در طول دوران بارداری با مشكلات پزشكی جدیدی روبرو نمی شوید.

این معاینه جسمانی باید شامل آزمایش دهانه رحم پاپ اسمیر و معاینه سینه ها نیز باشد.

تستهای آزمایشگاهی هم بهتر است كه پیش از بارداری باید انجام شوند و پزشك شما آنها را برایتان درخواست خواهد كرد. سابقه پزشكی و مشكلاتی را كه در بارداری های قبلی داشته اید (مانند حاملگی خارج رحمی، سقط خود به خود، عمل های سزارین قبلی و یا سایر عوارض بارداری) با وی مرور كنید. از پزشك خود بپرسید كه برای كاهش و یا از بین بردن احتمال بروز همان مشكلات در بارداری آینده، چه باید بكنید.

این ملاقات همچنین فرصت خوبی است برای بحث در مورد قرار گرفتن در معرض بیماریهای مقاربتی و مشكلات ناشی از آنها. 

ارسال نظر