سیبوترامین Sibutramine با نام برندریداکتیل Reductil

0

سیبوترامین Sibutramine با نام برندریداکتیل Reductil

ریداکتیل ضمن کنترل اشتها،متابولیسم بدن رو بالا میبره…

این قرص به خصوص برای کسانی که دچار استاپ شدند تو کاهش وزن خیلی تاثیر گذاره…یا کسانیکه وزن های بالایی دارند و با این که شروع به رژیم کردنداما وزنشون تکون نمیخوره…(کلا این دارو به افراد با اضافه وزن های معمولی توصیه نمیشه…) ریداکتیل از داروهای ضد چاقی به “مهاركننده هاى لیپاز” معروفند. این داروهااشتها را مهار نمى كنند، بلكه از جذب در بدن جلوگیرى مى كنند مثل داروى ارلیستات.داروی سیبوترامین Sibutramineبا نام برندریداکتیل Reductil که دو دوز۱۰ و ۱۵ میلی گرم دارد. این دارو معمولا در یک دوزصبحگاهی مصرف میشود و با مهار بازجذب نوراپی نفرین و سروتونین باعث کاهش اشتها میشود .

این دارو که در سال ۱۹۹۷ مورد تایید اداره نظارت بر غذا و دارو امریکا قرار گرفت از طریق اثر بر مرکز اشتها که هیپوتالاموس وقاع است. باعث کم خوراکی شده و موجب لاغری می گردد. در یک بررسی ۱۲ ماهه، میانگین کاهش وزن در بیمارانی که از کپسول سیبوترامین ۱۰ میلی گرمی استفاده می کردند،در حدود ۴/۵ کیلوگرم در افرادی که از دوز ۱۵ میلی گرمی استفاده می کردند،در حدود ۶ کیلوگرم بود. در حالی کهمیانگین کاهش وزن در افرادی که فقط از رژیم کم کالری استفاده می کردند، ۱/۵ کیلوگرم بوداین دارو با تغییر مواد شیمیایی در مغز باعث می شود شما بهسرعت احساس سیری كنید.  این قرص در ایران به نام  ریداکتیل معروف است.

سیبوترامین،عوارض جانبی معمولی نظیر خشکی دهان، یبوست و بی خوابی را هم به همراه دارد و از آنجایی که موجب افزایش فشار خون جزیی می شود، برای افراد مبتلا به فشارخون توصیه نمی گردد. به طورکلی مصرف این دارو در افرادیکه سابقه بیماری قلبی، بیماری کلیوی، کبدی،سنگ کیسه صفرا، بیماری های غده تیروئید و آب سیاه هستند، نیز توصیه نمیگردد. خانم های باردارو شیرده و بچه های زیر ۱۶ سال و افراد بالای پنجاه . سال هم نباید از این داروی لاغری استفاده کنند

تماس:۰۹۳۶۷۵۹۲۱۷۶

موضوعات :لاغری

ارسال نظر